Michał +48 791 515 905 Aleksander +48 698 848 416 info@klasykagatunku.pl

560 SEL Carat by Duchatelet Diamond

Marka: Mercedes

Model: Carat by Duchatelet Diamond

Rok produkcji: 1989

Pojemność silnika: 5600 ccm

Moc: 300 KM (220 KW)

Przebieg: 154,533 km

Status auta: do negocjacji

Skrzynia biegów: automatyczna

Mercedes Carat by Duchatelet Diamond

150 000zł
(Zawiera opłaty)

Masz pytania o ten samochód?

Opis produktu

Mercedes 560 SEL w wykonaniu belgijskiej manufaktury „Carat By Duchatelet”. Najwyższa wersja wyposażeniowa „Diamond”. Model wyprodukowany w ilości 17 sztuk, których nabywcami byli m.in saudyjska rodzina królewska, książe Kataru, hotel z Beverly Hills.

Aby stworzyć takie auto na początek potrzebny był zakup najwyższej dostępnej limuzyny Mercedesa czyli w126 560 SEL. Następnie auto przedłużano, poddawano wielu technicznym i wizualnym zmianom. Koszt stworzenia takiego samochodu wraz z zakupem auta bazowego wynosił co najmniej poł miliona marek niemieckich, czyniło go to jedną z najdroższych przeróbek s-klasy serii w126.

Carat każdy samochód konfigurował zgodnie z życzeniami klienta, stąd nie spotkamy dwóch takich samych limuzyn. Produkcja była ręczna i małoseryjna. Model „Diamond” powstał w najniższej ilości sztuk, poniekąd ze względu na cenę. Budowa tego typu samochodu trwała od 1 do 5 miesięcy. Foldery reklamowe „Carat-a” mówią o 48-warstwowym lakierze, egzotycznym drewnie, ręcznej produkcji i wnętrzu na wykonanie którego była potrzebna skóra z 15 krów. Ile z tych haseł marketingowych było prawdą można się przekonać przy bliższym kontakcie z autem.

Historia :

Zgodnie z pozyskanymi informacjami nasz egzemplarz w latach 1989-2012 był w posiadaniu japońskiego syndykatu Yakuzy. Na szybie oddzielającej przedział szofera wygrawerowany jest symbol tej organizacji czyli dwa tygrysy szykujące się do ataku.

W latach 1989-1996 samochód nie był nigdzie oficjalnie zarejestrowany. Brak danych o nim w jakichkolwiek rejestrach. W roku 1996 dokonano chwilowej rejestracji na nie istniejącą już firmę z Tokio pod numerem tablic „7722”. Następnie aż do 2009 roku samochód znowu nie był widoczny w żadnym z rejestrów ani nie posiadał oficjalnych tablic rejestracyjnych. W roku 2009 zarejestrowano go do użytku prywatnego z adresem w Narashino (prowincja Chiiba) i wykonano dwa oficjalne przeglądy techniczne w latach 2009 i 2011. W drugiej połowie 2012 roku samochód został przejęty na własność jednego z ministerstw w ramach walki ze środowiskiem przestępczym. Rząd Japonii windykuje a następnie sprzedaje mienie osób należących do organizacji przestępczych. Zakupiliśmy go osobiście w Japonii w styczniu 2013 roku.

Mimo braku oficjalnej rejestracji samochód pokonał łącznie 154,500 kilometrów, w tym 1200 w trakcie ostatnich dwóch lat, od kiedy jest w naszym posiadaniu.

Po zakupie dłuższy czas zajęło nam uzyskanie dokumentów, pozwalających na wywiezienie samochodu do Europy. Jako datę pierwszej rejestracji przyjęto datę rejestracji, która dokonana była w 1996 roku. W uzyskaniu dokumentów pomógł nam jeden z zaprzyjaźnionych dealerów, zajmujących się zabytkowymi samochodami. Na miejscu uzyskaliśmy informacje, że ten konkretny samochód należał do „second-in-command” czyli osoby numer dwa w hierarchii japońskiej Yakuzy. Wskazywać by miały na to także ostatnie tablice rejestracyjne „7722”, gdzie siódemki symbolizują szczęście i pomyślność a powtarzające się dwójki to symbol sprawowanej funkcji. W taki sam sposób miały być oznaczane inne flagowe limuzyny należące do najwyższych rangą członków tej organizacji. Informacji tych nie jesteśmy w stanie oficjalnie potwierdzić, możemy jedynie powtórzyć to, co sami usłyszeliśmy. Numery ostatnich tablic są podane w dokumentach samochodu. W Japonii przynależność do tego typu organizacji wiąże się z szacunkiem i honorem oraz przysięgą zachowania tajemnicy.

Firma Carat nie udostępniła nam informacji o właścicielu, otrzymaliśmy odpowiedź że samochód został zamówiony przez klienta z Japonii. Według telefonicznej rozmowy z byłym pracownikiem firmy była to najdroższa i najbardziej zaawansowana przeróbka w126 z zastosowaniem japońskiego prototypowego sprzętu audio-video, zaprojektowanego do mobilnego użytku w samochodach.

Znakiem rozpoznawczym tego egzemplarza oprócz sytemu audio jest grawerowana szyba, która wykonywana była kilka razy, ponieważ klient nie był dostatecznie zadowolony z efektu.

Carat był wystawiony na zeszłorocznej imprezie Moto Classic 2014 oraz uczestniczył w dwóch prywatnych pokazach samochodów.

Zestaw audio i video:

Bardzo rozbudowany system oparty o komponenty firm Sony, Alpine, Panasonic oraz Bowers & Wilkins. Najwyższe dostępne rozwiązania w końcu lat 80-tych. Przedział pasażerski z tyłu jest wyposażony w kolorowy telewizor „Sony Trinitron” z odtwarzaczem kaset VHS Panasonic. W podsufitce umieszczono korektor dźwięku oraz odtwarzacz kaset audio. Sterowanie funkcjami zestawu jest możliwe dodatkowo przy użyciu dwóch bezprzewodowych pilotów.

Klimatyzacja:

Przedział szofera jest obsługiwany przez układ automatycznej klimatyzacji Mercedesa, natomiast przedział dla pasażerów ma osobną klimatyzację sterowaną panelem w podłokietniku. Nawiewy ulokowano w ściance środkowej, jest możliwość ustawienia temperatury w zakresie 6-30 stopni. Regulator temperatury znajduje się w podsufitce a termometr wyświetla aktualną temperaturę w podłokietniku. Natężenie dmuchawy da się ustawić w trzech zakresach. Wnętrze chłodzi się momentalnie.

Telefon i faks:

Samochód jest wyposażony w instalację telefoniczną z dwoma aparatami, można dzwonić do szofera jak i wykonywać połączenia telefoniczne. Szofer może odebrać połączenie używając przycisku na słupku, instalację z przodu można nazwać wbudowanym zestawem głośnomówiącym. Cały zestaw obsługuje zewnętrzna antena, którą umieszcza się na tylnej klapie. Ciekawostką jest przenośny faks z funkcją drukarki, który znajduje się w wysuwanym stoliku.

Lakier:

Samochód zamówiony w kolorze czystym czarnym „040 Uni-Schwarz”. Po przeróbce w firmie „Carat Duchatelet” położono wielowarstwowy lakier o wysokiej głębi koloru. Powłoka lakiernicza zachowała się w przyzwoitym stanie, posiada miejscowo rysy, drobne odpryski, ślady upływu czasu, jednak jest oryginalna. Lakier posiadał wiele rys od woskowania i częstego mycia, dlatego został poddany polerowaniu. Cała powłoka lakiernicza zostanie na dniach zabezpieczona powłoką kwarcową.

Wnętrze:

Kompletne wnętrze, łącznie z podsufitką i dywanami zostało od podstaw wykonane przez firmę „Carat by Duchatelet”. Skóra jest znacznie bardziej miękka od typowych skór Mercedesa. Fotele są inaczej wyprofilowane, zapewniając większą wygodę. Boczki drzwi i cały przedział z tyłu zbudowano tak aby pomieścić wszelkie elektroniczne gadgety. Nawet drobne elementy wnętrza oraz deska rozdzielcza czy uchwyty drzwiowe są kompletnie wykończone skórą. Po szwach i wykonaniu widać że była to ręczna praca, a żaden z seryjnych elementów plastikowych nie jest widoczny. Nawet tylna półka ze schowkami jest obszyta tą samą miękką skórą co fotele. Podsufitkę, część deski rozdzielczej oraz środkowe elementy boczków drzwi wykonano z prawdziwej alcantary. Na podłodze dla pasażerów z tyłu znajdują się dywaniki z wełny owczej oraz podnóżki. Dodatkowe listwy drewniane znajdziemy na boczkach drzwiowych, z drewna orzechowego wykonane są stoliki i wnętrza schowków. Na samym środku tylnej konsoli znajdziemy złoty zegarek „Cartier”. Listwy progowe ze szczotkowanej stali nierdzewnej z logiem „Carat”. Uchwyty na kubki pomiędzy fotelami, rozsuwany stolik, podświetlany humidor na cygara. Fotele są osobno regulowane i podgrzewane. W podłokietniku mamy centrum dowodzenia całym samochodem. Przyciskami można ustawić intensywność oświetlenia, opuszczać szybę przedzielającą przedział szofera, regulować klimatyzację i nawiewy. Dla pasażerów z tyłu stworzono obszerny szyberdach, otwierany elektrycznie w dwóch pozycjach. Na tylnych słupkach są lampki do czytania oraz lusterka oprawione w drewniane ramki.

Przedział szofera jest wyposażony w oddzielny system audio. Kierowca może osobno słuchać radia, a pasażerowie z tyłu mogą umożliwić mu podgląd aktualnie oglądanego filmu czy programu telewizyjnego. Ekran został umieszczony w miejscu schowka pasażera w desce rozdzielczej. Fotele mają jedynie możliwość regulacji oparcia, a zagłówki foteli są obszerne, zupełnie inne i bardziej wygodniejsze niż te, które znamy z Mercedesów. Na podłokietniku możemy umieścić słuchawkę do telefonu. Tunel środkowy został rozbudowany o chromowaną popielniczkę. Znajduje się w nim również sterowanie czterema elektrycznymi szybami, dwutonowy klakson, podgrzewanie foteli. Pod przyciskami automatycznej klimatyzacji jest panel sterujący systemem audio Sony z wyjściem AUX. Kierownica jest w całości obszyta skórą, z tyłu wybite jest logo „Carat by Duchatelet”. Również licznik został odmieniony, tarcze zegarów mają kolor beżowy, napisy wykonane specjalną czcionką w kolorze brązowym. Zegary sygnowane logo „Carat by Duchatelet”.

Cały środek łacznie z drzwiami jest dodatkowo wygłuszony, co sprawia że jest znacznie ciszej niż w typowym Mercedesie. Zostało to zrobione na potrzeby systemu audio jak i w celu poprawienia komfortu podróżowania.

Felgi:

16-calowe felgi aluminiowe wykonała dla „Carat-a” firma „Ronal”. Felgi są wzmocnione i bardziej wytrzymałe niż fabryczne. W zeszłym roku założyliśmy komplet nowych opon.

Stan zachowania:

Ogólny stan zachowania samochodu ocenilibyśmy na 7,5 w skali od 1 do 10. Z zewnątrz widoczne są śladu użytkowania takie jak rysy czy odpryski lakieru. Wnętrze uchowało się w doskonałym stanie, co najważniejsze jest oryginalne i kompletne. Skóra nie odkleja się ani nie ma widocznych uszkodzeń. Tapicerka na przednim fragmencie deski rozdzielczej posiada delikatne odbarwienie od słońca, którego nie próbowaliśmy usuwać. Fotel kierowcy i podłokietnik nie wykazują nadmiernego zużycia. Lakier, sądząc po równomiernym zużyciu jest oryginalny, położony przez firmę „Carat by Duchatelet”. Zderzaki i listwy mają drobne ryski użytkowe, znajdujacy się na nich lakier o satynowym wykończeniu również wygląda na pierwszy. Wyposażenie samochodu jest sprawne i kompletne. Na niekórych elementach drewnianych pojawiły się pęknięcia. Opony w zeszłym roku zostały wymienione na nowe, renowacji i wyważeniu poddano felgi. Śruby oraz dystanse założone były nowe. Dwa akumulatory również wymieniliśmy na nowe. Elektonika nie wymagała prac. Kilkanaście żarówek i bezpieczników zostało wymienionych. Silnik przeszedł diagnostykę, wymieniono element sterujący zapłonem oraz wykonano regulację mechnicznego wtrysku.

Zmiany techniczne względem serii:

Ze względu na ilość wyposażenia samochód zasilają dwa akumulatory i dwa alternatory. W przypadku rozładowania się jednego z nich włącza się zasilanie awaryjne, które podtrzymuje sprawność podstawowych funkcji. W bagażniku znajduje się przełącznik, którym możemy odciąć zasilanie całej tylnej części samochodu. Układ zapłonu i instalacja elektryczna została zrobiona od podstaw, silnik odpala i pracuje trochę inaczej niż w seryjnym 560 SEL. Rozruch następuje szybciej. Z racji przedłużenia nadwozia wał napędowy, wydech, przewody hamulcowe są inne niż fabrycznie. Wnętrze bagażnika również jest kompleksowo przebudowane, wykonane w brązowym kolorze. Możemy znaleźć zmieniarkę płyt CD, na ściance umieszczono kilka wzmacniaczy i instalację do systemu audio. Widoczna instalacja telefoniczna z linią do telefonu i faksu. Antena telefoniczna jest wykonana pod kolor lakieru, montuje się ją na rogu klapy bagażnika. Szyby boczne wykonane specjalnie, tylne są mocno przyciemnione, z zewnątrz nie sposób zobaczyć pasażerów siedzących z tyłu.

Cena 200’000 PLN

W podanej cenie samochód zostanie kompleksowo wyczyszczony, a lakier zabezpieczony powłoką kwarcową.

Samochód na obecną chwilę jest przygotowany do rejestracji w Niemczech, w przypadku chęci zarejestrowania w Polsce przygotujemy komplet potrzebnych dokumentów i opłat do rejestracji, wraz z tłumaczeniami.

carat (24)
carat (25)
carat (26)
carat (27)
carat (28)
carat
carat (2)
carat (3)
carat (4)
carat (5)
carat (6)
carat (7)
carat (8)
carat (9)
carat (10)
carat (11)
carat (12)
carat (13)
carat (14)
carat (15)
carat (16)
carat (17)
carat (18)
carat (19)
carat (20)
carat (21)
carat (22)
carat (23)