Przez 28 lat samochód przejechał 6300 (sześć tysięcy trzysta) kilometrów. Jak to możliwe?
Mamy do czynienia z prawdziwą historią auta, które włosko-amerykański przedsiębiorca mieszkający na stałe w USA kupił wyłącznie po to, aby poruszać się nim podczas przebywania w swoich rodzinnych stronach pod Rzymem, które odwiedzał… nie częściej niż raz na 2 lata. Rzadko kiedy na dłużej niż miesiąc z rzędu. Podczas jego nieobecności autem opiekował się człowiek, który wiele lat później otrzymał Volvo w prezencie od rodziny właściciela, a latem 2017 roku zupełnie przypadkowo podczas wakacji poznałem jego oraz historię auta i – nie bez „walki” – udało mi się je odkupić. Miało wtedy przejechane 5400 km.
Volvo nie ma rdzy, jego stan blacharski jest świetny i nieporównywalny z „normalnymi” egzemplarzami 480; miernik lakieru wykazuje, że na całej powierzchni powłoka lakiernicza jest oryginalna. Nadkola, jak na nowe auto przystało, wyglądają jak w nowym aucie.
Największą wadą wizualną jest popękana tylna lampa (prawa oraz środek), bardzo trudna do zdobycia, w salonach marki oczywiście już tej części kupić nie można; raz na jakiś czas pojawia się na ogłoszeniach gdzieś na świecie w cenie około 300 euro (mówię o nowej, niezużytej).
Są pojedyncze punkty lakieru, drobne detale, które dla osiągnięcia perfekcji ktoś może chcieć poprawić, ale żeby nie naruszać oryginalności pojazdu nic nie było z tym robione – tę decyzję pozostawiam nabywcy. Auto zostało natomiast dokładnie umyte i wyczyszczone, wypolerowane oraz pokryte powłoką kwarcową z najwyższej półki, która dodatkowo chroni lakier. Silnik nie był w żaden sposób naruszany – on po prostu tak wyglądał jak je kupiłem. Zostało także sprawdzone mechanicznie, wymienione zostały płyny etc.
We wnętrzu 480 Turbo jest jeszcze fabryczna folia pod fotelami. Dokumentacja jest pełna – oryginał pierwszego dokumentu z włoskiego Aci i rachunek zakupu, certyfikat gwarancyjny salonu Volvo z Frosinone wystawiony pierwszemu właścicielowi przy zakupie, książka serwisowa z pakietem dokumentów dodatkowych, dwa kluczyki.