Michał +48 791 515 905 Aleksander +48 698 848 416 info@klasykagatunku.pl
nasze samochody na Moto Sfera Classic 2015

nasze samochody na Moto Sfera Classic 2015

Nasze samochody można oglądać w dniach 25-26 kwietnia na warszawskiej Pradze podczas imprezy MotoSfera Classic. Dziękujemy organizatorom za zaproszenie ! Pojawiło się sporo ciekawych i unikatowych samochodów. Oby więcej takich imprez w naszym kraju Jeden z wystawionych przez nas samochodów, Mercedes 500SL z 1993 roku dostał nagrodę na „najładnejszego youngtimera”....
Opuszczona willa i jej garaż

Opuszczona willa i jej garaż

W garażu jednej z willi na terenie Szwajcarii znaleźliśmy ciekawy zbiór samochodów. Stały nie użytkowane od jakiegoś czasu. Całe szczęście trafią w nasze ręce. Wśród nich: – ISO Rivolta Fidia, powstało 20 sztuk – Bentley Turbo w nadwoziu Hooper – Mercedes 600 SL – mikrosamochód Casalini Sulky –...
nasze Renault Clio V6 w teście Autowizja.pl

nasze Renault Clio V6 w teście Autowizja.pl

link do artykułu: http://autowizja.pl/2016/12/renault-clio-v6-vs-renault-clio-r-s-trophy-220-edc/ Bohaterem dzisiejszego dnia jest Renault. Clio. Nie jeden, a dwa… i to nie byle jakie! Pierwsze z nich zdążyliście już poznać – to Clio R.S. Trophy 220 EDC. Co takiego postanowiliśmy obok niego zaparkować? Zgodnie z powiedzeniem „albo grubo albo wcale” wybór padł na… Clio V6. Tak! Czy tego chcecie, czy nie, genów naszego Trophy należy szukać właśnie w jednej z najbardziej ekstremalnych wersji tego miejskiego francuza. Poznajmy je. Historia Renault Clio V6 zaczyna się tlić tak naprawdę w 1980 roku, kiedy francuzi zaprezentowali światu legendarny dziś model Renault 5 Turbo. „Napakowana” piątka powstała wyłącznie w celu otrzymania homologacji FIA, by móc wystartować nią w wyścigach rajdowych. Prezentując w 2001 roku Clio V6 nikt już nie potrzebował żadnej homologacji. Cel przyświecający budowaniu tego pojazdu był prosty – stworzyć cywilizowaną wersję auta startującego na torach w serii wyścigów Clio Trophy, będącą jednocześnie kontynuacją kultowej piątki turbo. To się udało. Mimo, że Clio V6 w dużym stopniu bazuje na swojej podstawowej wersji, to z zewnątrz ciężko pomylić je z jakimkolwiek innym autem. Przeprojektowane i poszerzone nadwozie, pocięte licznymi przetłoczeniami i wlotami powietrza zostało stworzone pod kątem optymalizacji osiągów – nie ma tu ani grama szpanu czy chęci pustego zaimponowania konkurencji (jakiej konkurencji?). Tutaj wszystko ma swoje zastosowanie. Na przykład wloty powietrza umieszczone w przednim zderzaku zapewniają dopływ świeżego powietrza do chłodnicy umieszczonej przed przednią osią tak, by szczelnie zabudowanej jednostce zapewnić jak najlepsze chłodzenie. Z kolei boczne wycięcia podczas jazdy bezpośrednio chłodzą silnik, a w czasie postoju pomagają lepiej oddać nagromadzone ciepło. No właśnie! Co z tym silnikiem? To jest największe szaleństwo w tej francuskiej bombie. Wolnossąca,...
Wizyta w salonie Auto Macchi

Wizyta w salonie Auto Macchi

Zdjęcia z wnętrza salonu, gdzie Heinz Macchi zgromadził większą część swojej kolekcji samochodów. 13’000 m2 tego niesamowitego obiektu kryło w swoim wnętrzu około 200 samochodów. Fabrycznie nowe Mazdy oraz niektóre inne samochody z tego obiektu trafiły za naszym pośrednictwem do Polski i kilku innych krajów Europy. Zatrzymany w czasie salon funkcjonował jako główny obiekt sieci „Auto Macchi” do początku lat 90-tych. Na starość obsesja właściciela w gromadzeniu samochodów doprowadziła do powolnego upadku jego biznesu. Założona przez Heinza firma funkcjonowała od lat 60-tych. Rzetelne podejście do klientów zapewniły szybki wzrost sprzedaży. Macchi uzyskał przedstawicielstwo takich marek jak British-Leyland, Mazda, Saab, Nissan. Wybudowano budzący podziw salon w Root o powierzchni 13’000 m2. W jego podziemiach znajdował się tor kartingowy, bar oraz kręgielnia. Dwa piętra oraz liczne wiaty gromadziły wystawę kilkuset aut. Jedno z pomieszczeń w podziemiach, zabezpieczone betonowymi drzwiami służyło za skarbiec i schron. Powstało wiele mniejszych serwisów sieci Auto Macchi rozrzuconych po całej Szwajcarii. Właściciel był obecny w swoich salonach cały czas. Miał bezpośredni kontakt z klientami, osobiście dokonując transakcji. W motoryzacyjnym świecie był znanym i szanowanym człowiekiem. Na ścianach salonu widoczne są jeszcze plakaty autorskich kampanii reklamowych nowych modeli Mazdy, Toyoty czy Nissana. Przypominają schyłek lat 80-tych, okres świetności salonu. Zgodnie z uzyskanymi od naszych znajomych informacjami do upadku przyczyniła się tragedia rodzinna, na zawsze odmieniła ona życie Heinza Macchi. Człowiek, który osiągnął sukces w swojej branży i zgromadził majątek warty miliony franków ostatnie cztery lata życia mieszkał we własnym salonie. Tonąc w długach, był pozbawiony środków do życia a jego obsesją było pilnowanie zgromadzonych samochodów. Pomagali mu okoliczni mieszkańcy, robiąc zakupy czy zapraszając do domu na obiad. Wiele z aut...
Felgi po renowacji – styczeń 2017

Felgi po renowacji – styczeń 2017

Trzy komplety felg z naszego zbioru wróciły do nas z renowacji, na razie nie mamy pomysłu do jakich samochodów je założyć, więc może komuś z was się przydadzą. BBS VW 6Jx15H2 rozstaw śrub: 4×100 średnica: 15 cali szerokość felgi: 6 cali ET 35 rok produkcji: 1992 Przykładowe zastosowanie: VW Golf/ Jetta/ Golf MK1 Cabriolet – CENA: 1800 PLN Mercedes Remotec B for Oettinger 7,5Jx16H2 rozstaw śrub: 5×112 średnica: 16 cali szerokość felgi: 7,5 cala ET 30 rok produkcji: 1991 Przykładowe zastosowanie: Mercedes w201/w124 – CENA: 3200 PLN BBS RS 222 7Jx15H2 rozstaw śrub: 5×112 średnica: 15 cali ET35 rok produkcji: 06.1990 płaska śruba centralna na przód, szeroka na tył Przykładowe zastosowanie: Mercedes w201/w124 – CENA: 6200 PLN Felgi bez śladów naprawy, spawania, prostowania czy zatajonych wad. Kompletne z nowymi wentylami, gotowe do montażu. Po renowacji w wykonaniu Polerowanie-Felg.pl Michał 791-515-905 / Aleksander 698-848-416 /...
Ostatni transport samochodów w 2015

Ostatni transport samochodów w 2015

To już ostatni raz w tym roku. Wspominamy lata 90-te. Jadą do nas samochody, zakupione bezpośrednio od właścicieli podczas ostatniego wyjazdu. „Youngtimery” w jedynym słusznym stanie zachowania. Każdy z oryginalnym przebiegiem. Na zdjęciach możecie je zobaczyć bez żadnego przygotowania, podczas drogi do...