Michał +48 791 515 905 Aleksander +48 698 848 416 info@klasykagatunku.pl
Szwajcaria w czerwcu

Szwajcaria w czerwcu

Chociaż nie zawsze jest na to czas, na zdjęciach staramy się wam pokazać część miejsc, w których byliśmy. W zeszłym miesiącu odwiedziliśmy Szwajcarię dwa razy, udało się zdobyć 7 samochodów a kilka kolejnych jest w trakcie zakupu bezpośrednio od właścicieli. Na zdjęciach tym razem pokazujemy wam kolekcję muscle-carów z Lucerny i zbiór włoskiej motoryzacji zgromadzony w małej hali...
nasze Renault Clio V6 w teście Autowizja.pl

nasze Renault Clio V6 w teście Autowizja.pl

link do artykułu: http://autowizja.pl/2016/12/renault-clio-v6-vs-renault-clio-r-s-trophy-220-edc/ Bohaterem dzisiejszego dnia jest Renault. Clio. Nie jeden, a dwa… i to nie byle jakie! Pierwsze z nich zdążyliście już poznać – to Clio R.S. Trophy 220 EDC. Co takiego postanowiliśmy obok niego zaparkować? Zgodnie z powiedzeniem „albo grubo albo wcale” wybór padł na… Clio V6. Tak! Czy tego chcecie, czy nie, genów naszego Trophy należy szukać właśnie w jednej z najbardziej ekstremalnych wersji tego miejskiego francuza. Poznajmy je. Historia Renault Clio V6 zaczyna się tlić tak naprawdę w 1980 roku, kiedy francuzi zaprezentowali światu legendarny dziś model Renault 5 Turbo. „Napakowana” piątka powstała wyłącznie w celu otrzymania homologacji FIA, by móc wystartować nią w wyścigach rajdowych. Prezentując w 2001 roku Clio V6 nikt już nie potrzebował żadnej homologacji. Cel przyświecający budowaniu tego pojazdu był prosty – stworzyć cywilizowaną wersję auta startującego na torach w serii wyścigów Clio Trophy, będącą jednocześnie kontynuacją kultowej piątki turbo. To się udało. Mimo, że Clio V6 w dużym stopniu bazuje na swojej podstawowej wersji, to z zewnątrz ciężko pomylić je z jakimkolwiek innym autem. Przeprojektowane i poszerzone nadwozie, pocięte licznymi przetłoczeniami i wlotami powietrza zostało stworzone pod kątem optymalizacji osiągów – nie ma tu ani grama szpanu czy chęci pustego zaimponowania konkurencji (jakiej konkurencji?). Tutaj wszystko ma swoje zastosowanie. Na przykład wloty powietrza umieszczone w przednim zderzaku zapewniają dopływ świeżego powietrza do chłodnicy umieszczonej przed przednią osią tak, by szczelnie zabudowanej jednostce zapewnić jak najlepsze chłodzenie. Z kolei boczne wycięcia podczas jazdy bezpośrednio chłodzą silnik, a w czasie postoju pomagają lepiej oddać nagromadzone ciepło. No właśnie! Co z tym silnikiem? To jest największe szaleństwo w tej francuskiej bombie. Wolnossąca,...
Pokaz samochodów w Sky Tower dla Lions Bank

Pokaz samochodów w Sky Tower dla Lions Bank

Nasze samochody uczestniczyły w prestiżowym spotkaniu dotyczącym inwestycji w samochody klasyczne, zorganizowanym przez Lions Bank. Ten bank niedawno wprowadził na polskim rynku ofertę o nazwie „Classic Car Portfolio”, która umożliwia ulokowanie kapitału i doradztwo w zbudowaniu kolekcji z najlepiej zachowanych egzemplarzy. Zdjęcia z imprezy dzięki uprzejmości „RS Motorsport fotografia...
Autohandel marzeń

Autohandel marzeń

Dowiedzieliśmy się że jeden z handlarzy w okolicach Zurychu przejmuje ciekawy zbiór samochodów od kolekcjonera z Genewy. Na drugi dzień po dostawie samochodów na plac pojawiliśmy się jako pierwsi w celu złożenia ofert. Wśród samochodów znalazły się: E 500 Limited 86,000 km (jedna z 18 sztuk sprzedanych w Szwajcarii), SL 60 AMG 61,000 km (1 z 630 szt), BMW 540 E39 65,000 km, BMW 850 CSi M-Sport Individual, Mercedes 560 SEC 68,000 km, Mercedes 600SE v12 24,000 km, Mercedes CL 500 w215 58,000 km Po długich negocjacjach udało nam się odkupić 560 SEC oraz w140-tkę. Reszta samochodów trafiła w ręce Elite Garage, dysponującego największą kolekcją samochodów klasycznych na terenie Szwajcarii. Oczekiwane przez sprzedającego kwoty były wysokie ale adekwatne do stanu, przebiegu oraz szwajcarskiego pochodzenia wozów. Musieliśmy jednak zrezygnować z zakupu pozostałych aut, dochodząc do wniosku, że kupujący w Polsce uznaliby wystawione przez nas ceny jako zbyt...
Załadunek nad jeziorem Lugano

Załadunek nad jeziorem Lugano

Poszukiwania samochodów dobiegły końca. Zamówiona lora podjechała z samego rana na postój przy malowniczym jeziorze Lugano. Wraca z nami 8 samochodów : BMW 750il, Mercedes E 280, BMW 320i e3o, Mercedes E50 AMG, Alpina B10 Allrad, Mercedes 500SL, Audi 100 2.8, Mercedes 300CE...
Wizyta w salonie Auto Macchi

Wizyta w salonie Auto Macchi

Zdjęcia z wnętrza salonu, gdzie Heinz Macchi zgromadził większą część swojej kolekcji samochodów. 13’000 m2 tego niesamowitego obiektu kryło w swoim wnętrzu około 200 samochodów. Fabrycznie nowe Mazdy oraz niektóre inne samochody z tego obiektu trafiły za naszym pośrednictwem do Polski i kilku innych krajów Europy. Zatrzymany w czasie salon funkcjonował jako główny obiekt sieci „Auto Macchi” do początku lat 90-tych. Na starość obsesja właściciela w gromadzeniu samochodów doprowadziła do powolnego upadku jego biznesu. Założona przez Heinza firma funkcjonowała od lat 60-tych. Rzetelne podejście do klientów zapewniły szybki wzrost sprzedaży. Macchi uzyskał przedstawicielstwo takich marek jak British-Leyland, Mazda, Saab, Nissan. Wybudowano budzący podziw salon w Root o powierzchni 13’000 m2. W jego podziemiach znajdował się tor kartingowy, bar oraz kręgielnia. Dwa piętra oraz liczne wiaty gromadziły wystawę kilkuset aut. Jedno z pomieszczeń w podziemiach, zabezpieczone betonowymi drzwiami służyło za skarbiec i schron. Powstało wiele mniejszych serwisów sieci Auto Macchi rozrzuconych po całej Szwajcarii. Właściciel był obecny w swoich salonach cały czas. Miał bezpośredni kontakt z klientami, osobiście dokonując transakcji. W motoryzacyjnym świecie był znanym i szanowanym człowiekiem. Na ścianach salonu widoczne są jeszcze plakaty autorskich kampanii reklamowych nowych modeli Mazdy, Toyoty czy Nissana. Przypominają schyłek lat 80-tych, okres świetności salonu. Zgodnie z uzyskanymi od naszych znajomych informacjami do upadku przyczyniła się tragedia rodzinna, na zawsze odmieniła ona życie Heinza Macchi. Człowiek, który osiągnął sukces w swojej branży i zgromadził majątek warty miliony franków ostatnie cztery lata życia mieszkał we własnym salonie. Tonąc w długach, był pozbawiony środków do życia a jego obsesją było pilnowanie zgromadzonych samochodów. Pomagali mu okoliczni mieszkańcy, robiąc zakupy czy zapraszając do domu na obiad. Wiele z aut...
Nasze samochody na Oldtimerbazar we Wrocławiu 12.06.2016

Nasze samochody na Oldtimerbazar we Wrocławiu 12.06.2016

Na Oldtimerbazar pokazaliśmy trzy samochody z naszej oferty. Mercedesa 230E z 1988 roku, Jaguara XJ6 oraz Mercedesa 300D. Wszystkie auta można było obejrzeć bez przygotowania, w takim stanie, w jakim zostały przez nas kupione. Dziękujemy za odwiedziny i zapraszamy do rozmowy na kolejnej edycji...
Felgi po renowacji – styczeń 2017

Felgi po renowacji – styczeń 2017

Trzy komplety felg z naszego zbioru wróciły do nas z renowacji, na razie nie mamy pomysłu do jakich samochodów je założyć, więc może komuś z was się przydadzą. BBS VW 6Jx15H2 rozstaw śrub: 4×100 średnica: 15 cali szerokość felgi: 6 cali ET 35 rok produkcji: 1992 Przykładowe zastosowanie: VW Golf/ Jetta/ Golf MK1 Cabriolet – CENA: 1800 PLN Mercedes Remotec B for Oettinger 7,5Jx16H2 rozstaw śrub: 5×112 średnica: 16 cali szerokość felgi: 7,5 cala ET 30 rok produkcji: 1991 Przykładowe zastosowanie: Mercedes w201/w124 – CENA: 3200 PLN BBS RS 222 7Jx15H2 rozstaw śrub: 5×112 średnica: 15 cali ET35 rok produkcji: 06.1990 płaska śruba centralna na przód, szeroka na tył Przykładowe zastosowanie: Mercedes w201/w124 – CENA: 6200 PLN Felgi bez śladów naprawy, spawania, prostowania czy zatajonych wad. Kompletne z nowymi wentylami, gotowe do montażu. Po renowacji w wykonaniu Polerowanie-Felg.pl Michał 791-515-905 / Aleksander 698-848-416 /...
Opuszczona willa i jej garaż

Opuszczona willa i jej garaż

W garażu jednej z willi na terenie Szwajcarii znaleźliśmy ciekawy zbiór samochodów. Stały nie użytkowane od jakiegoś czasu. Całe szczęście trafią w nasze ręce. Wśród nich: – ISO Rivolta Fidia, powstało 20 sztuk – Bentley Turbo w nadwoziu Hooper – Mercedes 600 SL – mikrosamochód Casalini Sulky –...